תפישות גזעניות בפרסום ממשלתי למען יוצאי אתיופיה

פנטהון אספה-דויט, מנכ"ל עמותת "טבקה" צדק ושוויון ליוצאי אתיופיה, אמר בתגובה כי "אני חושב שההנחיה בגדול היא נכונה. יחד עם זאת, מכיוון שאנחנו מוזכרים גם במכתב חשוב לומר שזה לא נכון שהתייעצו איתנו לפני הקמפיין. משרד הכלכלה יצא בקמפיין, וברגע שזה עלה לרשתות החברתיות התעורר גל של אי רצון מהפרסום. התחלנו לדבר על כך, השר ראה זאת ופנה להתערב ולבדוק מה ניתן לעשות. הוא ביקש לראות אם נוכל לפעול עם אנשי משרדו מה ניתן לעשות. הצענו כל מיני הצעות, אך לא ייעצנו להם מלתכחילה על הפרסום הראשוני".

אספה-דויט אמר עוד כי "הכוונות היו טובות, אך הפרסום לא היה נכון. הרעיון היה מעולה, אני רואה את האפליה גואה במדינה, אנשים לא מתקבלים למשרות בכירות, התמריצים הללו מטרתם לדרבן אנשי עסקים וחברות, זה רעיון שהוא טוב. אבל הביצוע וסגנון הקמפיין, הדרך שבה הוא הופיע, הוא לא נכון. צריך לראות אם יש דרך אחרת, צריך לנצל תקציבים לקדם את אותם אנשים, אבל צריכים להיות יותר רגישים להשלכות הדברים".

 

לינק לכתבה המלאה: גלעד מורג YNET