ט’ הוא תלמיד שלמד עד כיתה ד’ בכיתה רגילה, ע”פ החלטת צוות בית הספר כי את כיתה ה’ וכיתה ו’ ילמד ב”כיתה קטנה”.
כיתה אשר שייכת לחינוך המיוחד, אך נמצאת בתוך בית ספר רגיל, ובכך מיישמת את עיקרון השילוב ההולך ורווח בעולם כיום – מגמה שרואה ערך חשוב בהשארת התלמיד בסביבתו הטבעית.
ט’ עבר אבחון מטעם מחלקת החינוך בעירייה טרם ועדת ההשמה ולאחר קיומה של ועדת השמה הוחלט על שיבוצו בבית ספר לחינוך מיוחד במסגרת מלאה.
אמו של ט’ אשר התנגדה בתוקף לשלוח את בנה לביה”ס לחינוך מיוחד, פנתה לעמותת טבקה -צדק ושוויון ליוצאי אתיופיה (ע”ר), בכדי לקבל סיוע משפטי ולשנות את רוע הגזרה.
עמותת טבקה הגישה ערר למשרד החינוך לפיו נטען, בין היתר, כי אין מקום לשבץ את הנער בחינוך מיוחד מלא וזאת מאחר שטרם מוצו האפשרויות הפוגעניות פחות לקדם את הקטין לימודית והתנהגותית, ומשכך יש לבחון בשנית את שיבוצו במסגרת מלאה לחינוך מיוחד.
בוועדת ערר שהתקיימה במשרד החינוך, עמותת טבקה התנגדה לשיבוץ הבן בחינוך מיוחד מלא במקום בהמשך המצב הקיים- דהיינו כיתה קטנה בביה”ס רגיל, זאת מתוך עקרון טובת התלמיד, כן הוצעו חלופות מטעמנו אשר יענו על צרכי התלמיד מחד ומאידך לא יבודדו אותו במסגרת שאינה תואמת לו.